Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] Szarpnięcie przy zmianie biegu z 3 na 2 2.0TDI DSG

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O2] Szarpnięcie przy zmianie biegu z 3 na 2 2.0TDI DSG

    ale przeciez gwarancję mają więc nie ma obaw.... ale za montaz nikt nie zwróci .

    [ Dodano: Sro 18 Sie, 10 14:40 ]
    tak szczerze, przeryłem bazę monroe i nie widze tam odpowiedników do RS

  • #2
    [O2] Szarpnięcie przy zmianie biegu z 3 na 2 2.0TDI DSG

    Witam

    Jak automat zmienia bieg z 3 na 2 wyczuwalne jest szarpnięcie i lekki stuk w okolicy silnika.
    Każda inna zmiana z 6 na 5, 5 na 4 itd jest normalna. Problem jest tylko z 3 na 2. Jeśli przełączę na tiptr. sytuacja jest podobna. Innych zauważalnych objaw nie ma.
    Przebieg auta 88000 km

    Komentarz


    • #3
      Re: Szarpnięcie przy zmianie biegu z 3 na 2 2.0TDI DSG

      Zamieszczone przez przem111
      Witam

      Jak automat zmienia bieg z 3 na 2 wyczuwalne jest szarpnięcie i lekki stuk w okolicy silnika.
      Każda inna zmiana z 6 na 5, 5 na 4 itd jest normalna. Problem jest tylko z 3 na 2. Jeśli przełączę na tiptr. sytuacja jest podobna. Innych zauważalnych objaw nie ma.
      Przebieg auta 88000 km
      A był serwis skrzyni przy 60 tkm ?
      Golf VI TSI TwinCharged
      powered by fabryka

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez przem111
        Jak automat zmienia bieg z 3 na 2 wyczuwalne jest szarpnięcie i lekki stuk w okolicy silnika.
        ,

        jak możesz zobacz ten wątek: Forum - Octavia Club Polska
        powinno wyjaśnić parę spraw
        Jacek

        Komentarz


        • #5
          Jedni wroza koniec dwumasy, a inni sie nie przejmuja. Ja zauwazylem ze czasem tak sie stanie w momencie kiedy hamujemy i sterownik uzna ze tym razem to bedzie hamowanie do zera i wysprzegla calkowicie skrzynie, a nie ciagnie dalej biegu.
          Ja mam 113 i wydaje mi sie ze czasem takie cos sie pojawi, jezdze i nie szukam dziury w calym, bo to bez sensu w moim przypadku.
          Spritmonitor.de

          Komentarz


          • #6
            Dzięki za odpowiedź ale w tym linku nie ma odpowiedzi na moje pytanie. Jest co prawda poruszona sprawa dokładnie taka o którą pytam - ale brak odpowiedzi.

            Auto miało wymieniany olej w skrzyni przy 60kkm.

            Spytałem dzisiaj w ASO w Poznaniu o przyczynę takich zjawisk. Powiedzieli że to może być koło dwumasowe??????

            .....że przy przełączaniu z 3 na 2 są duże przeciążenia i takie szarpnięcia mogą występować przy zużytym kole dwumas.
            Zauważyłem jeszcze że na P czy N samochód lekko wpada w wibracje.

            Komentarz


            • #7
              A czy w pozycji P i N występuje u ciebie coś jak stukanie (jargotanie) taki metaliczny dzwięk, a po przłączeniu na D,R lub S ustaje ten odgłos?.
              Ja to sprawdzałem i odgłos ten słychać z łączenia skrzyni biegów z silnikem, ale nikt mi nie potrafi określić na 100% cz to jest dwumasa.
              OCTAVIA II 1,9TDI ELEGANCE; XII 2004r; BKC, DSG

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez witek_sz
                stukanie (jargotanie) taki metaliczny dzwięk
                Zamieszczone przez witek_sz
                nikt mi nie potrafi określić na 100% cz to jest dwumasa
                może też nie na 100% ale duże prawdopodobieństwo, że właśnie dwumasa, ja daję 99,9% (u mnie tak było)
                saport techniczny baj DGW
                była BKD+DSG '05 120kkm
                była BXE '08 190kkm
                no i nie ma :-)

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez szkoda
                  może też nie na 100% ale duże prawdopodobieństwo, że właśnie dwumasa, ja daję 99,9% (u mnie tak było)
                  Dzięki za potwierdzenie moich przypuszczeń.
                  OCTAVIA II 1,9TDI ELEGANCE; XII 2004r; BKC, DSG

                  Komentarz


                  • #10
                    A mi nic nie wydaje dziwnych odglosow wlasnie, to jest ciekawe :szeroki_usmiech

                    A tak naprawde ile razy stoicie na N, auto ma jezdzic i jezdzi na D, S ew. R wylaczamy wrzucamy na P i tyle :diabelski_usmiech
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez Maicroft
                      A mi nic nie wydaje dziwnych odglosow wlasnie, to jest ciekawe
                      na pewno się doczekasz

                      Zamieszczone przez Maicroft
                      A tak naprawde ile razy stoicie na N, auto ma jezdzic i jezdzi na D, S ew. R wylaczamy wrzucamy na P i tyle
                      przy każdym odpaleniu\wyłączeniu stałem na P
                      zastanawiam się tylko czy warto robic zawczasu, czy czekac aż coś pieprznie, ja zrobiłem wczesniej, bo raz, że sprzedawałem auto a dwa, że bałem się o skrzynię.
                      saport techniczny baj DGW
                      była BKD+DSG '05 120kkm
                      była BXE '08 190kkm
                      no i nie ma :-)

                      Komentarz


                      • #12
                        witek_sz, szarpnięcie jest ale bez stukotu . w zasadzie za każdym razem przy redukcji. można to wyeliminować odpuszczając pedał hamulca w odpowiednim momencie ,wtedy to szarpnięcie jest o wiele mniejsze.
                        miałem to szarpnięcie od początku chyba , także po wymianie koła dwumasowego przy przebiegu 42tyś .

                        osobiście bardzo często przełączam na N , na każdym skrzyżowaniu na którym wiem że się dlugo stoi do zmiany , ewentualnie w korkach.
                        O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                        GVI 1.4TSI
                        LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                        tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                        Komentarz


                        • #13
                          ....więc raczej się nie przejmować?

                          Komentarz


                          • #14
                            ciekawe przem111, to stukanie niestetu.. , może poszukaj koo siebie innej dsg i się przejedż
                            O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                            GVI 1.4TSI
                            LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                            tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                            Komentarz


                            • #15
                              Szukałem, szukałem i znalazłem. Może to nie octavia ale passat. Silnik ten sam. Przebieg nieco mniejszy bo ok 50000. Stukania brak :-(

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez leszekmw
                                osobiście bardzo często przełączam na N
                                Leszku- możesz dobić skrzynię- na N jest inne smarowanie i zdodnie z tym co piszą w instrukcji nie zalecaja parzłączania na N
                                przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                Komentarz


                                • #17
                                  piotrek_gdy, no nie wiedziałem o tym , muszę poczytać , no ale na P jest inne smarowanie niby :?:
                                  O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                  GVI 1.4TSI
                                  LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                  tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Sorki panowie że w tym wątku, nie chce zakładać nowego:
                                    Stojąc w korku na D spalanie na szafie pokazuje na ciepłym 0,9l/h, po włączeniu N jest 0,6-0,7l/h. Jeszcze lepiej to widać na zimnym silniku. Różnica 1,4l/h w stosunku do 0,9l/h. To tak ma być prawda ?
                                    *1B1B*1.8T*4x4
                                    *1B1B*1.9T*DSG

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Tak może być. Ale nie dawaj N. Poczytaj wcześniej dlaczego

                                      ps. ale masz 1,4 l/h na zimnym, jak długo?? ja mialem maks 0.8 przy -20 w bxe

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez westwi78
                                        ps. ale masz 1,4 l/h na zimnym, jak długo?? ja mialem maks 0.8 przy -20 w bxe
                                        IMO różnica to 0,25L
                                        saport techniczny baj DGW
                                        była BKD+DSG '05 120kkm
                                        była BXE '08 190kkm
                                        no i nie ma :-)

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Zamieszczone przez szkoda
                                          IMO różnica to 0,25L
                                          chodzi mi o to że dziwnie duży odczyt

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            no a co z tym smarowaniem :?:

                                            nie znacie odpowiedzi :?:

                                            chyba się sam tym zajmę... :?

                                            ale to w poniedziałek , na razie ćwiczenia
                                            O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                            GVI 1.4TSI
                                            LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                            tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Zamieszczone przez piotrek_gdy
                                              Leszku- możesz dobić skrzynię- na N jest inne smarowanie i zdodnie z tym co piszą w instrukcji nie zalecaja parzłączania na N
                                              Właśnie przejrzałem instrukcję i nie znalazłem że nie można przełączać na N stojąc np. na światłach czy w korku. Jaki to ma związek ze smarowaniem?

                                              Może piotrek_gdy byś przytoczył ten fragment z instrukcji lub napisz gdzie to znależć
                                              OCTAVIA II 1,9TDI ELEGANCE; XII 2004r; BKC, DSG

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Witam
                                                Powracam do wątku głównego.
                                                Nie chcę straszyć ale u mnie zaczęło się od podobnych objawów.
                                                Teraz mam stuki przy wszystkich niższych biegach no i stuki i luz przy dodaniu i odjęciu gazu.
                                                Temat opisany pod linkiem:
                                                Forum - Octavia Club Polska
                                                Ostatnio doszło jeszcze terkotanie przy przyspieszaniu
                                                W sumie na chwilę obecną czekam aż mi się to całe "piękne" DSG rozleci całkiem co pewnie niebawem nastąpi bo wszystkie objawy się nasilają i wymieniam skrzynie :/
                                                Oby u ciebie to nie było to!
                                                Pozdrawaim

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Zamieszczone przez witek_sz
                                                  Właśnie przejrzałem instrukcję i nie znalazłem że nie można przełączać na N stojąc np. na światłach czy w korku
                                                  a znalazłeś że tak trzeba postepować?
                                                  na str 39 wyraźnie jest napisane, że nie ma takiej potrzeby
                                                  przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                                  wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X